Asian Strategic Health Management Association

موسسه آسیایی مدیران شایسته سلامت : アジア研究所の健康管理者 : المعهد الآسیوی للمدیرین الصحیین

Asian Strategic Health Management Association

موسسه آسیایی مدیران شایسته سلامت : アジア研究所の健康管理者 : المعهد الآسیوی للمدیرین الصحیین

Asian Strategic Health Management Association

mosbatesabz.com
موسسه آسیایی مدیران شایسته سلامت :
صده بیست و یکم رویکردی نوین برای بشریت در مسیر تعالی اندیشه ، گفتمان و راهبردهای نوین همزیستی در دهکده جهانی به بارآورد. گذشت 20 سال از انقلاب عظیم علمی در سال 2000 متفکران و اندیشمندان حوزه مدیریت را نیز به یک هدف مشترک رسانده است و "تعالی سازمانی" و راهبردهای دستیابی به آن دقدقه روز گار ماست. مهمترین رکن در کارآمدی فعالیت های اجتماعی و تلاش گروهی «رهبری» توانمند و مسلح به دانش روز است که در عرصه رقابت، بحران ، مخاطرات جهانی ، مشکلات مالی ، نوسانات بازار و ... بتواند اطمینان بخش سرنشینان سفینه خود باشد. از اینرو "موسسه آسیایی مدیران شایسته سلامت" در تلاش است با یاری شما فرهیختگان گرانمایه در مسیر نهادینه سازی مدیریت کارآمد و جاری سازی "استراتژی" قدم بردارد.

1- دوره مدیریت کسب و کار :

MBA چیست؟

 دوره مدیریت MBA از جمله دوره های آموزشی مدیریتی پررونق سالهای اخیر است. دوره MBA بیش از صد سال قدمت دارد؛ اگر چه شکل و سرفصل‌های آن به تدریج تغییر کرده است.
MBA مخفف عبارت Master of Business Administration است و البته گاهی در نوشته‌های فارسی، آن را به صورت ام بی ای هم می‌نویسند.

 دوره MBA به طور خاص برای کسانی در نظر گرفته شده است که نیازمند دانش مدیریت هستند، اما در زمینه‌های دیگر تحصیل کرده‌اند. به همین علت، عموم مخاطبان دوره MBA، تحصیلات اصلی خود را در حوزه‌های دیگر گذرانده و برای تکمیل مهارتهای مدیریتی خود، این رشته را به صورت دانشگاهی یا در قالب دوره MBA آزاد دنبال می‌کنند.

آیا مدرک MBA می‌تواند درآمد من را افزایش دهد؟

موسساتی که به آموزش MBA می‌پردازند، به مجموعه‌ی متنوعی از آمارها و گزارش‌ها استناد می‌کنند تا شما را متقاعد کنند که دوره MBA و مدرک MBA می‌تواند ماشین پولسازی شما باشد.

گزارش‌هایی وجود دارند که متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته مدیریت MBA را در مقایسه با سایر رشته‌ها می‌سنجند و معمولاً درآمد آنها را بالاتر از متوسط بسیاری از رشته‌های دیگر ارزیابی می‌کنند.

اما بهتر است فریبِ متوسط‌ها را نخورید.

کسی که نیمی از بدنش در دمای ۱۰۰- درجه و نیمی دیگر از بدنش در دمای ۱۴۰ درجه قرار دارد، هنوز متوسط دمای بدنش ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. اما احتمالاً مرده است. متوسط‌ها معمولاً صادق نیستند.

تأثیر شرکت در دوره MBA بر کیفیت زندگی و کار و درآمد شما، کاملاً به عمق یادگیری شما و این‌که تا چه حد، آموخته‌های رشته ام بی ای را به‌کار بگیرید، بستگی دارد.

البته این مسئله صرفاً به رشته ی MBA محدود نیست و اثربخشی همه‌ی دوره های آموزش مدیریت کسب و کار، تا حد زیادی تابع ویژگی‌های مخاطب و تلاش و یادگیری اوست.